• En
  • פרופ’ יורם מרגליות: "הדבר האידיאלי שהיה טוב לו היה קיים בחברה הישראלית, כבר קיים במכון החרדי"

    יורם מרגליות המשמש כפרופ’ מן המניין בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב וכעמית בכיר במכון החרדי למחקרי מדיניות הציג בכנס את המחקר המקיף שנעשה בתחום אסדרת הרגולציה הגמ”חים וכן מאמר נוסף בנושא מיסוי משקי בית. בפתח דבריו הוא שיתף את הנוכחים במסקנות המחקר המקיף שערך בנושא הגמ”חים “הנושא הזה הוא בעל חשיבות עליונה להבנת המשפחה החרדית, מבחינתי זה היה הנושא שהכניס אותי וגרם לי להבין מה מיוחד במכון ומה התפקיד החשוב שלו, מכיון שהדבר האידיאלי שהיה טוב לו היה קיים בחברה הישראלית כבר קיים במכון החרדי. יש משהו מדהים במכון וזו החוויה שלנו שאנחנו יושבים ביחד ועוסקים בשיח חברי על הנושאים המעניינים ביותר מתוך הרמוניה, למרות שאנחנו נמצאים באוכלוסיות שונות, כי במהות אנחנו רואים בדיוק את אותם דברים. בתום השיח אנחנו מצליחים לגשר על הפערים כי כולנו רוצים בכך.”

    בהמשך הדברים מרגליות התייחס לדרישת המדינה להטיל פיקוח ורגולציה על הגמ”חים וציין כי דרישה זו אכן מוצדקת, אך צריכה להיעשות בצורה נכונה ומתוך הבנה הדדית ולהפריד לחלוטין את הפיקוח על הגמ”חים מהפיקוח הבנקאי. “זהו מוסד חברתי פילנתרופי, יש לו השקעה חיצונית חברתית והמדינה צריכה לעודד אותו, בטח לא למסות ולא להרוס ולקנוס, צריכים להסדיר כדי לעזור לו לקיים את מטרותיו. מנהלי הגמ”חים יודעים מה הם עושים, אין צורך להביא בנקאי שייעץ להם כי הם עובדים יפה, הם עושים עבודה חברתית חשובה מאוד. יש צורך לתת למנהלי הגמ”חים את מקומם ולא להפעיל שיקולים זרים מתוך בורות של אנשים שלא מכירים את הנושא".

     

    יורם מרגליות הוא פרופ’ מן המניין, הפקולטה למשפטים, אוניברסיטת תל אביב. מומחה בדיני מסים ובמדיניות מיסים (מימון ציבורי). ראש המכון למשפט ופילנתרופיה. לימד בהרווארד, NYU, נורת’ווסטרן, מונאש, טורונטו והאוניברסיטה הלאומית של סינגפור. מלמד את הקורס המקוון הראשון בארץ במשפטים במסגרת coursera. פרסם כ-60 מאמרים בכתבי עת מובילים משפטיים וכלכליים, בארץ ובחו”ל

    דילוג לתוכן