• En
  • אירוע השקה של המכון

    25
    מאי
    2015
    אירוע השקה של המכון

    אירוע השקה של המכון החרדי למחקרי מדיניות, בהשתתפות עשרות אישי ציבור ומובילי דעת קהל בחברה החרדית והכללית.

    שעה 17:00
    מיקום מושב רמת רזיאל
    למי מתאים מוזמנים

    ביום שני, ז’ סיון תשע”ה 25.5.2015, נערך מפגש ראשון של המועצה הציבורית וידידי המכון החרדי למחקרי מדיניות.

    למעלה מחמישים אישי ציבור ומובילי דעת קהל התאספו מסביב לבריכה הצנועה בביתו של אבינועם ערמוני ביישוב הפסטורלי רמת רזיאל, למפגש ייחודי במהלכו דנו המשתתפים בעתיד הציבור החרדי, באפשרויות להביא להעצמתו ובדרכים לשפר את שיתוף הפעולה בין נציגי המגזר למקבלי ההחלטות בממשלה ובסקטור הפרטי.

    דומה שבאווירה המתוחה השוררת בין הציבור החרדי למדינת ישראל, המכון החרדי הוא הגוף היחיד שיכול לרכז פסיפס נדיר של אישים מכל קצוות הקשת הישראלית לשיח פתוח ומפרה. זה לצד זה ישבו פוליטיקאים חרדים, ראשי עיריות, אנשי אקדמיה מובילים ונציגים בכירים ממשרדי הממשלה שקיבלו הזדמנות להכיר את הציבור החרדי בלי מסננים ומתווכים.

    המפגש נערך במסגרת השקת פעילות המכון החרדי למחקרי מדיניות שהחל לפעול בשנה האחרונה במטרה להוות גוף אזרחי המרכז את הצרכים של הציבור החרדי. המשתתפים קיבלו סקירה קצרה על המכון ועל פעילותו בשנה האחרונה כשבין נאום לנאום התקיים רב-שיח שהוביל לשיתופי פעולה רבים בין אנשי הציבור למקבלי ההחלטות.

    בין הדוברים באירוע היה פרופסור יוג’ין קנדל, ראש המועצה הלאומית לכלכלה. “אני חושש שייווצרו בישראל שלוש כלכלות שלא ידברו זו עם זו”, נשא פרופסור קנדל, “כלכלה חילונית, כלכלה חרדית וכלכלה ערבית. לכן אני מברך על הקמת המכון הזה. אני רוצה שניפגש מעתה לא בעימות אלא בדיון, לא זה לעומת זה אלא ביחד”.

    יו”ר המכון, אלי פלאי, הסביר למשתתפים כי המכון נועד להמשיך ליצור שיח ולהניע תהליכים בכל הנחוץ לחברה החרדית כדי לחיות חיי רווחה. “פעילות המכון מהווה כבר עתה, באופן יומיומי, גשר מקצועי המחבר בין צרכיו הבסיסיים של הציבור החרדי לבין גורמי התכנון ומקבלי ההחלטות שמבקשים ללמוד על צרכיו באופן ישיר, מקצועי ומסודר”.

    “למרות שאנחנו עוסקים ברווחה הגשמית של המגזר החרדי והמכון הוקם במטרה לעסוק בסוגיות חולין כמו בינוי, תעסוקה והכשרה, הכל נעשה במסגרת ההבנה שהערך העליון ביותר הוא לימוד התורה. כל השאר”, חידד פלאי, “אלו כלים שנועדו לאפשר לנו לשמר את הערכים שלנו בצורה המיטבית וברווחה כלכלית. אנו מוצאים פתרונות שיאפשרו את קיום כלל ערכי היהדות כשהם משמרים את החברה החרדית במתכונתה, ובמקביל, יהיו מקובלים גם על אנשי המקצוע והתכנון”.

    צילום: אלי קובין

    שיתוף
    דילוג לתוכן