המשנה ליו"ר, ניצה (קלינר) קסיר, בראיון לגלי צה"ל לתכנית 'בוקר טוב ישראל' בהנחיית אפי טריגר, אודות עליית התחלואה

ב-24.06.2020 התראיינה המשנה ליו"ר המכון וראש הצוות המייעץ למל"ל להיערכות לקראת גל תחלואה שני מנגיף הקורונה, ניצה (קלינר) קסיר, לתכנית 'בוקר טוב ישראל' בהנחיית אפי טריגר המשודרת בגל"צ.

בתשובה לשאלה האם היא שוללת לחלוטין את אפשרות השימוש בסגר כללי, ענתה קסיר כי צריך לעשות את המקסימום כדי לא להגיע למצב בו נצטרך להגיע לסיטואציה שכזו. המגיפה היא בראש ובראשונה בעיה בריאותית אולם ההשלכות הישירות שלה הן השלכות כלכליות חמורות. למעשה זהו משבר שכמותו לא ידענו מקום המדינה, ובכלל בעולם במאה שנה האחרונות (מאז תקופת השפל הגדול). פגיעה גדולה מידי באחת מהמערכות פוגעת גם באחרת.
קסיר הדגישה כי על התושבים אחריות מאוד גדולה. באם הציבור לא ישמר גם התחזיות הפסימיות לא תהיינה פסימיות, חלילה. כבר עכשיו אנו עדים לעליה בביזור התחלואה. אמון הציבור פחת מה שממחיש את הצורך באכיפה מוגברת לשימוש נכון ומלא במסיכה שהיא אחד האמצעים המרכזיים למניעת הדבקה.

קסיר הוסיפה ואמרה כי סגרים נקודתיים הינם בבחינת צעד חשוב אך לא מספיק. באופן כללי צריך לחשוב מחדש על הצורך בהתקהלויות, ומרכזי התקהלויות שניתן לסגור אותם ובכך למנוע פוטנציאל הדבקה בלא מחיר כלכלי גדול יש לסוגרם. ככלל יש להגביר את האכיפה ולהתמקד בהסברה משמעותיות ואפקטיבית.