• En
  • ישראל תיק: ראיתי מערכת חינוך עם עשרות אלפי ילדים שמתנהלים בדרך של נס – זה גרם לי להצטרף למכון החרדי, כדי לכתוב נהלים שיתאימו למערכת הזו

    ישראל תיק, עמית במכון, שניהל במשך שנים רבות את מחלקת החינוך בעירית ביתר עילית, סיפר על המסקנות אליהם הגיע לאחר שנים של עבודה בתחום החינוך.
    “מכיוון שכאשר נבנתה תכנית שאמורה לנהל עיר על ידי השלטון המקומי הייתה התייחסות למערכת עירונית ונתנו גם מענה לעיר שבה מערכת החינוך ציבורית ואם תפתח בה מערכת פרטית היא תוכל לנהל את עצמה, אבל לא הייתה חשיבה שכל המערכת תהיה פרטית, עיר שלמה, והיום יש יותר מעיר אחת,  שכל בתי הספר מנוהלים על ידי בעלויות והרשות המקומית נעדרת כלים להתמודד. עם השנים נוצרו נהלים לא כתובים ולא ברורים ובדרך של נס לנהל עיר של עשרות אלפי ילדים עם מינימום של כלים ארגוניים. הדבר הזה הוביל אותי להחלטה לסיים את תפקידי כדי להצטרף למכון החרדי ולכתוב נהלים שאולי יחד עם שיתוף פעולה יתאימו גם למקומות אחרים, גדולים ומשמעותיים.”

    ישראל תיק הוא בוגר ישיבת נחלת דוד, ובעל תואר ראשון בחינוך. ניהל במשך 15  שנה את אגף החינוך בעיריית ביתר עילית. כיהן כיו”ר ועדה ציבורית מטעם משרד החינוך ועיריית ירושלים לבדיקת מערכת החינוך המיוחד בעיר. בעל ניסיון רב בייעוץ וליווי פיתוח מערכות חינוך עירוניות בערים ורשויות מקומיות, וטיפול בנוער נושר והשמה במסגרות. הנציג החרדי הראשון במועצה הלאומית להשכלה גבוהה.

    דילוג לתוכן