ארצי מול מקומי: שולחן עגול בנושא ביזור סמכויות לשלטון המקומי לניהול תעסוקה אזורית

נציגי הרשות לפיתוח כלכלי-חברתי של המגזר החרדי במשרד רה"מ, משרד הפנים, נציגי רשויות מקומיות חרדיות וארגוני תעסוקה ומחקר השתתפו היום (שני, 01.05.23) במפגש חשיבה משותף שערך המכון החרדי למחקרי מדיניות, בנושא קידום תעסוקה ובמציאת כלים אפקטיביים עבור הרשויות המקומיות לשילוב איכותי של הציבור החרדי בשוק העבודה.

השולחן העגול נערך בעקבות שלושה מחקרי תעסוקה שערך המכון החרדי בשנתיים האחרונות בשלושת הריכוזים החרדיים הגדולים: ירושלים, בני ברק ובית שמש. המחקרים זיהו כי לכל אוכלוסייה, בכל עיר, יש צרכים ומאפיינים ייחודיים.

המסקנה העיקרית שעלתה מהמחקרים היא שישנה עדיפות רבה לכך שהחשיבה והתכנון התעסוקתי המקומי יתבצעו על ידי הרשויות המוניציפליות, שיודעות לזהות את אותם צרכים ומאפיינים ייחודיים. ביזור הסמכויות יסייע לשלטון המרכזי להיות ממוקד יותר, גמיש יותר ומדויק יותר בזיהוי צרכי ומאפייני הקבוצות השונות באוכלוסייה ובעבודה מולם.

לאחר סדרת פגישות של חוקרי המכון החרדי עם נציגי משרדי הממשלה, ומחשבה משותפת כיצד ניתן להניע את המהלך מבחינה רגולטורית, הוחלט לערוך מפגש חשיבה בצוותא בהשתתפות נציגים ממשרדי הממשלה, הרשות לפיתוח כלכלי-חברתי של המגזר החרדי במשרד רה"מ, נציגי רשויות מקומיות ואנשי מגזר שלישי העוסקים בתחום.

בין המשתתפים בשולחן העגול שנערך היום במשרדי המכון החרדי למחקרי מדיניות בירושלים, תחת הכותרת "ביזור סמכויות לשלטון המקומי לניהול תעסוקה אזורית": רועי אסף, ראש הרשות לפיתוח כלכלי-חברתי של המגזר החרדי במשרד ראש הממשלה; יחיאל אמויאל, מנהל מרכז "כיוון"; אליהו וינד, ראש תחום תעסוקת חרדים בעיריית ירושלים; אסתי מוסקוביץ', ראש מנהלת תעסוקה בבית שמש ונציגים מרשויות מקומיות.

יהודית מילצקי, ראש תחום תעסוקה במכון החרדי, שעמדה מאחורי המחקרים ויזמה את המהלך מול הממשלה:

"על מנת לשפר את קצב העלייה בשיעור השתלבות הגברים החרדים בשוק התעסוקה ולשפר את איכות התעסוקה של הנשים החרדיות, יש להתאים את הכלים והמענים לכניסה לתעסוקה איכותית עבור האוכלוסייה החרדית. המחקרים התעסוקתיים שביצענו בשנתיים האחרונות בבני ברק, ירושלים ובית שמש המחישו את השוני הגדול ואת הצורך בתכנון תעסוקה מוניציפלי ואזורי. לרשויות המקומיות ישנה יכולת טובה יותר לתת מענה לצרכי תעסוקה מקומיים, ולכן יש להעניק להן יותר כלים וסמכויות לתכנון תעסוקה מקומית – זאת בהתאם לשוני, ההבדלים בהזדמנויות, הצרכים והאתגרים שקיימים בכל רשות".

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab