• En
  • דוח מחפשי העבודה החרדים בתקופת המלחמה

    יוזמת הקואליציה לתעסוקת חרדים מהלך לגיוס חרדים למשרות חיוניות במשק על מנת לסייע לממש את הרצון של החברה החרדית להיענות לצרכי החירום.

    במהלך מלחמת חרבות ברזל יזמה הקואליציה לתעסוקת חרדים, בשיתוף עם "לעבדה" ו-"ציונות 2000", לצד ארגוני חברה אזרחית ומשרדי ממשלה, מהלך לגיוס חרדים למשרות חיוניות במשק על מנת לסייע לממש את הרצון של החברה החרדית להיענות לצרכי החירום. המהלך כלל קמפיין ייעודי שהופץ בפלטפורמות חרדיות שונות: הפצה אורגנית בווטסאפ ובמיילים על ידי כלל השותפים במהלך, פרסום בקבוצות ווטסאפ עסקיות, תשדירי רדיו (קול ברמה), פרסום בעיתונות חרדית (משפחה, יתד נאמן, המבשר). הקמפיין היה פורץ דרך במובן זה שהוא נוצר מתוך תפיסה לתת מענה לצרכי המשק הישראלי, ולא להתמקד בצרכי הפרט החרדי, כפי שנהוג במרבית הארגונים הפועלים בשדה.

    במסגרת הקמפיין הצטברו יותר מ- 2,500 לידים של נשים וגברים חרדים אשר מילאו טופס באופן מקוון או טלפוני, ובו הם מציעים את מועמדותם
    לעבודה במשרות חיוניות שונות. דו"ח זה נועד לנתח את הנתונים שהתקבלו מהקמפיין ולהרחיב באמצעותם את הידע הקיים אודות מאפייני מחפשי העבודה החרדים בתקופת המלחמה, ולבחון אם ניתן ללמוד מכך על צרכים, חסמים ומיקודים נוספים הנדרשים לשם הצלחה בהעסקת חרדים בשגרה כמו בחירום. ממצאי הדו"ח ישמשו אירגוני תעסוקה וקהילה חרדיים, מעסיקים המעוניינים להעסיק חרדים ומשרדי ממשלה. הדו"ח נכתב על ידי המכון החרדי למחקרי מדיניות בשיתוף פעולה עם הקואליציה לתעסוקת חרדים.

    המסמך נשען על ניתוח קובץ הנתונים של הפונים למיזם. לאחר בקרת איכות על הקובץ נותרו 2,124 פונים שמילאו פרטים מלאי ם ותקינים אודותיהם, שמאפשרים ניתוח מקיף ומבוסס. הדו"ח מתייחס להיבטים דמוגרפיים שונים של הפונים למיזם, כמו גיל, מגדר, ישוב מגורים ועוד. בנוסף, נערכה בחינה מקיפה של הבדלים שונים הקשורים למצב התעסוקתי, רמת ההכשרה, מגבלות במציאת עבודה וגישה להודעות בטלפון הנייד המהווה אינדיקציה למוכנות לעבוד בסביבת עבודה טכנולוגית.

    Loader Loading...
    EAD Logo Taking too long?

    Reload Reload document
    | Open Open in new tab
    שיתוף
    צוות המחקר
    יהודית מילצקי
    חוקרת בכירה - תעסוקה
    דב גולדברג
    חוקר

    פרסומים נוספים שעשויים לעניין אתכם

    דילוג לתוכן