בשירות הציבורי צריכים לשרת נציגים מכל הציבור (אמי פלמור, משפחה)

ב19.11.2020 פרסמה מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר, אמי פלמור, העומדת מטעם המכון בראש תכנית לשילוב חרדים בשירות הציבורי, טור דעה בעיתון 'משפחה' הנוגע לחשיבות התכנית אותה היא מובילה.

את הטור פתחה פלמור בהדגשת חשיבות שילוב החרדים בשירות המדינה ככלי להגברת האמון של הקהילה החרדית במוסדות המדינתיים, אמון במובן הבסיסי ביותר: האם כל אזרח במדינה מאמין כי המדינה משרתת אותו ואת צרכיו, דואגת לשלומו, חושבת על עתידו, מבינה את קשייו ומסייעת להגשמת חלומותיו?

לדברי פלמור: "על מנת לשפר את האמון חובה על המדינה, בין אם מדובר בשלטון המרכזי ובין אם בשלטון המקומי, לקבל את החלטותיה באמצעות בעלי התפקידים הטובים ביותר. אמנם לא פחות חשוב מכך – היא צריכה לעשות זאת על ידי בעלי תפקידים המגיעים מכל שכבות האוכלוסייה שאותה היא משרתת.

כמי שעומדת כיום בראש תוכנית חדשנית לשילוב חרדים במגזר הציבורי מטעם 'המכון החרדי למחקרי מדיניות', הצורך שאני ראיתי בשילוב הציבור החרדי במשרות בשירות הציבורי הוא קודם כל של המדינה. על מנת להגיע להחלטות הטובות ביותר, על מנת לזכות באמון הציבור בשיקול הדעת ובהקשבה לצרכים הייחודיים, על המדינה להיעזר בעובדים שכל אזרח יוכל לראות ולומר לעצמו – הם מבינים אותי. הם דומים לי, אינני זר להם. ההכרה בצורך הזה אינה שוללת את כנות כוונותיהם הטובות של כל מי שאינו "משלנו" עבור ציבור כזה או אחר, אבל הרצון להיות נוכח ומיוצג אינו בלעדי לזירה הפוליטית.

חשוב שהציבור ידע שהדרך למקומות המשפיעים ביותר במגזר הציבורי מתחילה תמיד בשלב הראשון בסולם, אולם בכל שלב יש ביכולתו של מי שמחפש שליחות ומשמעות בחייו, להיות שליח ציבור של ממש."