המכון החרדי ושר הרווחה מרגי במהלך לגיבוש תוכניות רווחה מותאמות למגזר החרדי

ראשי וחוקרי המכון החרדי נפגשו (א', 14.05.23) עם שר הרווחה יעקב מרגי ודנו עמו בגיבוש תוכנית לאומית לאפיון צרכי הרווחה במגזר החרדי, תוך התאמת המענה לצרכי האוכלוסייה המוחלשת בחברה החרדית ולחיזוק החוסן החברתי.

השר מרגי גילה עניין רב בקידום תהליך אפיון צרכי הציבור החרדי באופן שמבוסס על נתונים ומחקר. השר הורה לקדם ישיבת עבודה משותפת עם מנכ"ל המשרד והצוותים המקצועיים, כדי לקדם את התוכנית ולהביא לשינוי המצב הקיים לטובת האוכלוסייה החרדית.

בפגישה עם השר, שנערכה בלשכתו בירושלים, השתתפו יו"ר המכון החרדי אלי פלאי; מנכ"ל המכון אודי בן-דרור; ראש תחום בריאות ורווחה במכון רוני ברבוי; עמית מחקר במכון מאיר הירשמן; מנהל מחלקת תקשורת ואסטרטגיה במכון יעקב איזק ונציגים נוספים מטעם המכון החרדי.

מנכ"ל המכון החרדי, אודי בן-דרור: "האוכלוסייה החרדית לא מקבלת כיום באופן מלא את השירותים שמשרד הרווחה מעוניין להעניק לה. הדבר נובע לא מחוסר בתקציב, אלא כתוצאה מחוסר בנתונים מדויקים ובהיעדר היכרות מספקת של מאפייני החברה החרדית והצרכים הייחודיים לה. חוקרי המכון והצוותים המקצועיים של משרד הרווחה ינסו לחשוב יחד על המנגנונים הנכונים, על התאמת תוכניות המשרד השונות לאופי ומרקם החיים החרדי, וכיצד לשפר בסופו של הליך את שירותי הרווחה עבור כלל החברה החרדית".

פגישה עם שר הרווחה יעקב מרגי