מינוי חדש במכון: ד"ר שי שטרן מונה לתפקיד המשנה ליו"ר

המכון החרדי למחקרי מדיניות הודיע היום (רביעי, 29.11.23) על מינויו של ד"ר שי שטרן, מרצה בכיר בפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן וראש תחום הדיור במכון החרדי, לתפקיד המשנה ליו"ר המכון. המינוי מהווה צעד חשוב בהתפתחות ובהתחדשות פעילות המכון, שצפוי להתמקד במחקרי עומק וסוגיות ליבה הנוגעות ליחסי הגומלין שבין החברה החרדית לכלל החברה הישראלית והמדינה.

ד"ר שטרן יוביל את תחום המחקר במכון החרדי. לצד זאת ילווה פרויקט אסטרטגי, שבו לוקחים חלק בכירים באקדמיה הישראלית ובמערכת הביטחון, שמטרתו גיבוש תכנית יישומית לשילוב החברה החרדית כחלק בלתי נפרד מהחוסן הלאומי והביטחוני של ישראל.

שי שטרן
ד"ר שי שטרן

ד"ר שטרן, מומחה בדיני קניין, תכנון ובנייה וההבניה המשפטית של המרחב, עמד בשלוש השנים האחרונות בראש אגף מחקר תחום הדיור במכון החרדי. מחקריו מתמקדים במתח שבין המדינה וקהילות הפועלות בתחומה, לרבות בהיבטים פוליטיים, משפטיים ומרחביים. פרסם עשרות מאמרים בכתבי עת מובילים בתחום המשפט, הסוציולוגיה והמרחב בארץ ובחו"ל. הוא מכהן כחבר הנהלה באגודות אקדמיות בינלאומיות, וכותב ועורך ראשי בכתב העת המשפטי של אוניברסיטת בר אילן.

יו"ר המכון החרדי למחקרי מדיניות, אלי פלאי: "המציאות הביטחונית הקשה שאליה נקלענו הוכיחה שוב כי למען עתידה ושגשוגה של מדינת ישראל, הן מההיבט הביטחוני והן מההיבט החברתי-כלכלי, חובה עלינו למצוא פתרונות, לבצע התאמות ולהגדיר מחדש את יחסי הגומלין בין החברה החרדית למדינת ישראל. אני מברך את ד"ר שטרן על מינויו לתפקיד. אני סמוך ובטוח כי מינויו יביא לתרומה משמעותית בפיתוח המקצועי של המכון, וכי ניסיונו המחקרי העשיר יסייעו רבות למכון בגיבוש התשתית המחקרית ובקידום מדיניות מדויקת בסוגיות הנוגעות לאוכלוסייה החרדית".