מנכ"ל המכון, רועי כהן, וד"ר גיורא ירון (ראש פורום ההייטק החרדי שע"י המכון) בדיון בועדה לקידום מעמד האישה

בתאריך ה14.07.2020 התקיים דיון בוועדה לקידום מעמד האישה בראשות ח"כ עודד פורר, בהשתתפות מנכ"ל המכון, רועי כהן, וד"ר גיורא ירון (ראש פורום ההייטק החרדי שע"י המכון). הדיון נגע בתוכנית שגיבש המכון להכרה בתעודות מקבילות לתארים אקדמיים בתעשיית ההייטק.

מנכ"ל המכון, רועי כהן, אמר בדיון כי: "יש צורך אמיתי לענות על המחסור של כוח אדם מיומן בתעשיית ההייטק ובתעשיות הביטחוניות באמצעות כוח אדם איכותי ביותר במגזר החרדי שאינו מנוצל. זה מאפשר למדינה, לתעשייה ולמגזר החרדי להרוויח. הנושא מייצר תשתית לצמיחה ומעודד הכשרות מקצועיות לתעסוקה". הוא אף ציין כי ההכשרה בתוכנית מקבילה לידע הנרכש במסלול תואר ראשון במדעי המחשב. "יש שעת כושר שהרבנים, העולם החרדי והתעשייה מבינים שניתן להכניס בנות איכותיות וברמה מאוד גבוהה לעולם הזה. בשלוש שנים הקרובות אנו מקווים להכניס כ-1500 בסך הכל ובטווח של עשור להכניס לשוק העבודה הזה כ-1300 נשים חרדיות בשנה. זה פול אדיר של כוח אדם שלא מנוצל. במהלך השנתיים האחרונות עשינו פיילוט של בנות חרדיות בתוך הסמינרים וראינו שהדבר הזה עובד".

כהן הוסיף ואמר כי לתכנית משמעות דרמטית בכל הקשור לצמצום תחולת העוני בחברה החרדית (אשר ערב פרוץ המשבר עמדה על למעלה מ50 אחוזים בקרב החרדים). זאת לפי שהנשים החרדיות קובעות במידה רבה את רמת השתכרות של משק הבית החרדי.

ד"ר גיורא ירון, יו"ר פורום חרדים להייטק, אמר: "אני נמצא פה בגלל הצורך בכוח האדם איכותי בקצה הפירמידה. בתחילת התהליך אמרתי שאם אין רבנים אני לא בעניין. כשהיו כיתות בלי הפרדה הגיעו אפס תלמידות. אפשר לשים 7 מיליארד שקל בתוכנית אבל בלי תמיכת הממסד זה לא יעבוד".

ח"כ עודד פורר סיכם את הדיון ואמר: "אני חושב ששורש הבעיה היא שמשרד האוצר חייב להגדיר לעצמו יעד – כמה נשים חרדיות יסיימו הכשרה גבוה ויצאו לעבודה? הנתון הכי משמעותי ששמענו הוא ש-17 אלף נשים יגיעו לשוק בכל כמה שנים ואז ההפסד בעשור יעמוד על סדר גודל של 150 אלף נשים וזה דרמטי למשק הישראלי."