המשנה ליו"ר המכון ויו"ר הוועדה המייעצת למל"ל, ניצה (קלינר) קסיר, בראיון לערוץ הכנסת

ב-6.10.2020 התראיינה ראש הועדה המייעצת למל"ל לטיפול בקורונה והמשנה ליו"ר המכון, ניצה (קלינר) קסיר, לתוכניתה של מזל מועלם 'פרלמנט צהריים' המשודרת בערוץ הכנסת.

בראיון התייחסה קסיר למגמת התחלואה אחרי הסגר ואמרה כי אמנם ניכרים ניצני התייצבות אולם כיוון שכמות הבדיקות ירדה במהלך החגים והשבתות אי אפשר לקבוע מסמרות כי אכן התחלואה קטנה, בזהירות הראויה ניתן לומר כי ככל הנראה נצפת מגמת התייצבות.

בתשובה לשאלה מתי יהיה ניתן להתחיל לדבר על הקלות, שבה קסיר והדגישה את האחריות המוטלת על הציבור להישמע להוראות. "הסגר אינו בבחינת תרופת פלא המורידה את התחלואה. הדינמיקה של התחלואה היא שמהר מאוד ניתן להתדרדר ולעלות במדדי התחלואה ואילו לצמצם ולהוריד את התחלואה לוקח זמן. הפרמטר המרכזי שיקבע את ההתפתחויות הוא מידת ההיענות של הציבור להוראות – הקפדה על עטיית מסיכות והיגיינה, ושמירה על ריחוק חברתי."

קסיר הוסיפה וציינה את האחריות המוגברת שיש לאישי ציבור לעמוד בתקנות, לבד מהעובדה שהקורונה לא נושאת פנים לאיש ולא פוסחת על אישי ציבור, הקפדה יתרה נדרשת מצד המנהיגים על מנת לבסס את האמון הציבורי שבתורו יתרום להקפדה על ההוראות. אמנם תופעת העייפות של הציבור מובנת ומוכרת אולם עלינו לזכור כי בסופו של דבר יקיץ הקץ על הנגיף. מידת הפגיעה, הן בתחלואה הן בנפש והן בכלכלה, תיגזר ישירות ממידת ההיענות וההקפדה הציבורית על ההנחיות.